اخبارتازه‌های سیاسی

فعالان صنفی معلمان کماکان در بازداشت، وزیر آموزش و پرورش: آیین نامه رتبه‌بندی به دولت می‌رود

معلمان ایران طی سال‌های اخیر بارها برای رسیدن به خواسته‌هایشان عرصه خیابان را پیش گرفته‌ و تجمعاتی کلان برپا کرده‌اند.

آنها به دستگیری معلمان، وضعیت معیشتی نامناسب معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین کمبود امکانات آموزشی اعتراض دارند.

این اعتراض‌ها در نهایت به تصویب طرح همسان‌سازی و رتبه‌بندی معلمان انجامید؛ اما معلمان معترض می‌گویند که هنوز از اجرای این طرح خبری نیست.

وزیر آموزش و پرورش، پیشتر اجرای این طرح را به آینده‌ای بسیار نزدیک حواله داده بود. او امروز نیز گفته است: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تا هفته آینده به دولت می‌رود.

همزمان با روز کارگر و روز معلم تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان در شهرهای مختلف ایران برگزار شد که در شهر بوشهر نیروهای امنیتی به تجمع معلمان حمله کرده‌ و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

در آن روز کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گزارش کرد که در شهرهای مختلف ایران از جمله کرمانشاه، اراک، نورآباد، سقز، خمینی‌شهر، اراک، الیگودرز، کرج، بوشهر، یزد، اصفهان، هرسین، دلفان، دهدشت، لنگرود تجمعاتی در مقابل دفاتر ادارات آموزش پرورش برگزار شده است.

بنابر آخرین گزارش از وضعیت معلمان بازداشتی، محمد حبیبی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، فعالین صنفی فرهنگی کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، مطالبات اصلی معلمان را “اجرای کامل طرح رتبه‌بندی و طرح همسان‌سازی”، “اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی جهت آموزش و پرورش رایگان” و “حق داشتن تشکل صنفی و آزادی معلمان زندانی” دانسته است.

دکمه بازگشت به بالا