اخبارتازه‌های سیاسی

سفر یک هیئت امنیتی اسرائیل به آمریکا با هدف گفتگو درباره برنامه اتمی ایران

روزنامه جرازلم پست، نوشت که مشاور امنیت ملی اسرائیل به همراه هیئتی متشکل از مسئولان وزارت خارجه اسرائیل، موساد و ارتش اسرائیل به امریکا خواهد رفت.

این هیئت اسرائیلی در نشست کارگروه مشترک امریکا و اسرائیل در امور ایران شرکت خواهد کرد.

جرازلم پست همچنین نوشت که این هیئت در مورد نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شامل ۳۵ کشور که قرار است در ۶ ژوئن آینده برگزار شود و احتمال اعمال فشار برای محکومیت تهران رایزنی خواهد کرد.

اسرائیل از مخالفان تلاش برای احیای برجام است.

پیش ازین روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده بود: ایالات متحده و اسرائیل هشدار داده اند که اگر تهران با حسن نیت به مذاکرات برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ بازنگردد، در حال بررسی “طرح B” برای مقابله با این کشور هستند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با توقف مذاکرات برای احیای این توافق، گفته بود که پنجره جمهوری اسلامی برای بازگشت به توافق در حال بسته شدن است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: «زمان کوتاه است»؛ اگر ایران مسیر خود را تغییر ندهد، ما آماده ایم به گزینه های دیگر روی بیاوریم و رایزنی‌ها با متحدان و شرکایمان بخشی از آن است. بلینکن گفت: «ما هر گزینه ای را برای مقابله با چالشی که ایران ایجاد می کند بررسی خواهیم کرد.

سپس وزیر امور خارجه اسرائیل درباره اظهارات بلینکن گفت: اگر یک رژیم تروریستی قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد، ما باید اقدام کنیم. ما باید روشن کنیم که جهان متمدن این اجازه را نخواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا