اخبارتازه‌های سیاسی

مردم اعلام کردند، جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند؛ شاهزاده رضا پهلوی: اجازه ندهید که معترضان ایرانی در سکوت رنج ببرند!

به گزارش شبکه کلمه، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار توییتی به رنج معترضان ایرانی اشاره کرد و خطاب به رسانه های بین المللی، اظهار کرد: با گسترش اعتراضات در ایران، رسانه‌های بین‌المللی می‌توانند با انتشار خبرهای تظاهرات به معترضان کمک کنند و اجازه ندهند که آنها در سکوت رنج ببرند.

وی تصریح نمود: در حالی که معترضان در ایران فریاد «تیر نزن» سرداده‌اند، نیروهای امنیتی به آنها شلیک می‌کنند.

این گفته ها در حالیست که شب گذشته نیز اعتراضات ضد حکومتی در شهرهای آبادان، ماهشهر، امیدیه، اهواز، بهبهان، بوشهر، شاهین‌شهر و یزد برگزارشد. مردم معترض همزمان با برگزاری مراسم عزاداری با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی به خیابان آمدند. در آبادان مردم شعار مرگ بر خامنه‌ای و« مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

ناظران می گویند، با آنکه نیروهای امنیتی با حضور گسترده در خیابان‌های آبادان تلاش کردند با شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی مانع ادامه اعتراضات شوند، اما مردم ایستادگی کردند و خیابان‌های این شهر شاهد حضور گسترده مردم معترض بود.

از دیگر سو گزارش شده که در اهواز نیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تلاش کردند با ضرب و جرح مردم معترض، مانع اعتراضات شوند؛ اما معترضان اهوازی با برگزاری تجمع و عزاداری با مردم آبادان، به اعتراض خود علیه حکومت ادامه دادند.

به گفته منتقدان جمهوری اسلامی، مردم شب گذشته در شهرهای مختلف کشور همزمان با سر دادن شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی، شعار «رضا شاه، روحت شاد» یا شعارهایی که ناشی از پشیمانی از انقلاب ۵۷ است، نیز سردادند.
به گفته آن ها، این شعارها با الگوی ثابت در شهرهای ایران تکرار شد و مردم تا کید کردند که جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند.

دکمه بازگشت به بالا