اخبارتازه‌های سیاسی

گروسی: گفت وگوهای آژانس با ایران به نقطه بسیار دشواری رسیده است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: مذاکرات با ایران به منظور پایان دادن به بن بست طولانی مدت درباره توضیح منشا «قطعات اورانیوم یافت شده در تاسیسات قدیمی اعلام نشده»، در نقطه «بسیار دشواری» قرار گرفته است.

 گروسی در ۲۰ اردیبهشت ماه نیز همزمان با سفر انریکه مورا به تهران، از طریق ویدئو کنفرانس به پارلمان اروپا گفت: که همچنان امید به دستیابی به توافق در روند مذاکرات وین وجود دارد؛ اما پنجره فرصت هر آن ممکن است بسته شود.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند وارد دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های کشورهایشان بازگشته اند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در بخش دیگری از اظهاراتش در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: در چند ماه گذشته توانستیم آثار اورانیوم غنی شده را در مکان‌هایی شناسایی کنیم که ایران هرگز به‌عنوان مکان‌هایی که هر گونه فعالیتی در آنها صورت گرفته، اعلام نکرده است. وی بر همین اساس توضیح داد که ایران به اندازه کافی در مورد فعالیت های هسته ای خود شفاف نیست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ۲ سال پیش خبرهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند، مطرح کرده است. دو طرف اسفند ماه سال گذشته در پی سفر گروسی به تهران توافق کردند تا این مسئله بر اساس نقشه راه مشخصی ظرف مدت حداکثر سه ماه حل و فصل شود

دکمه بازگشت به بالا