اخبارحوادث

تهرانی‌ها ایستاده در غبار؛ تداوم آلودگی هوا در ۱۶ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم آلودگی هوا و گرد و خاک در ۱۶ استان و وزش باد شدید و رگبار باران در هشت استان هشدار داده است.

امروز کیفیت هوای تهران با شاخص ۲۱۲ در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون باعث بروز این وضعیت گردید. در این شرایط احتمال بروز عوارض جدی بر سلامت افراد جامعه افزایش می‌یابد.

اعلام شده، فردا مدارس، دانشگاه ها و ادارات استان تهران تعطیل خواهند بود.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی تمامی ادارات، مدارس و بانک‌های این استان برای فردا خبر داد.

سازمان هواشناسی، با صدور هشدار نارنجی رنگ از گردوخاک و وزش باد شدید و تداوم آلودگی هوا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۴ و ۵ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه برای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، قم، قزوین، اصفهان، سمنان و روز پنجشنبه برای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان، ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است تاریخ ۱۹ فروردین امسال یک روز تاریخی در قرن جدید برای مردم تهران بود که در آن روز، مردم آلودگی هوایی را تجربه کردند که منجر به ثبت نام تهران در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان شد.

به گزارش تسنیم، عملکرد و سیاستگذاری کمیته اضطرار که استاندار تهران در رأس آن قرار دارد حاکی از نوعی افراط، تفریط، سردرگمی و بلاتکلیفی است. همچنین تجربه آلودگی‌های روزها و ماه‌های اخیر، نشان داد که هیچ سیاست روشن و منطقی پیش روی استانداری تهران نیست!

دکمه بازگشت به بالا