اخبارایران

وزیر بهداشت از شکست کرونا خبر داد؛ نگاهی به نحوه مدیریت کرونا در ایران!

وزیر بهداشت در مجمع جهانی سلامت در ژنو گفت: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است و ما الان هر جا راه می‌رویم سرمان را بالا می‌گیریم.

بهرام عین اللهی گفت: وقتی می بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم به راحتی می توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند، این باعث افتخار ماست.

وزیر بهداشت درحالی این ادعاها را مطرح کرده که بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو گفته: عدم تامین به موقع واکسن کووید روزانه ۷۰۰ نفر را کشت. همچنین مقامات ایران به پنهانکاری در مورد شروع کرونا، آماردهی خلاف واقع در مورد قربانیان آن، و سوء مدیریت این بیماری متهم هستند.

محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی، وکلای دادگستری در ایران علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق و اعضای وقت ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جرم کردند.

در شکوائیه ۲۲ صفحه‌ای این دو وکیل که در دستگاه قضایی به ثبت رسید، مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در جریان مدیریت کرونا در ایران به «تسبیب در قتل غیرعمد بیش از یکصد هزار نفر از مردم ایران و سواستفاده از مقام و قدرت و عدم اجرای قوانین مملکتی در روند مبارزه با ویروس کرونا» متهم شده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی‌ماه ۱۳۹۹ واردات واکسن‌های معتبر آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد.

او همچنین بیماری کرونا را تنها یک «بیماری کذایی» خوانده و گفته بود که «این بلا به نظر ما بلای آن چنان بزرگی نیست».

همچنین گزارشات درز کرده، داده‌های پزشکی و فهرست‌هایی از موارد قطعی و مشکوک به کووید-۱۹ در ایران حاکی از پنهانکاری و لاپوشانی آغاز شیوع کرونا در ایران است.

بنا بر این اطلاعات تاریخ اولین لیست تهیه شده از قربانیان کرونا به حدود یک ماه قبل از تایید رسمی اولین مورد کرونا در ایران بر می گردد.

بی‌بی‌سی فارسی از قول یک پزشک مطلع گزارش داده است: وزارت بهداشت ایران بیش از یک ماه بعد از شناسایی ویروس جدید کرونا “هنوز در مرحله انکار بود”.

این پزشک با نام مستعار گفت: “وزارتخانه تا مرحله‌ای ترجیح داد کیت تشخیصی به کار نبرد. نهادهای امنیتی هم نظرشان این بود که ویروس در ایران اعلام نشود.”

از سویی دیگر، دکتر محمد مولایی و دکتر علی‌اصغر مولایی، دو پزشک اهل قم، با پافشاری بر آزمایش برادرشان نقش کلیدی در افشای آغاز شیوع در ایران داشتند.

تعدادی از مسئولان افشا ساخته اند که حکومت ایران حتی در مورد آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس نیز دروغ گفته است.

از جمله حسین قشلاقی عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران گفته بود: آمار واقعی مرگ بر اثر کرونا “سه تا چهار برابر آمار رسمی است.”

دکمه بازگشت به بالا