اخبارتازه‌های سیاسی

واکنش رسانه‌های اسرائیلی نسبت به ترور سرهنگ سپاه: او در عملیات ترور دست داشته و موساد حذفش کرد!

وزیر کشور می‌گوید: ترور صیاد خدایی در کمیته ای که با همکاری و هماهنگی نهادهای نظامی و امنیتی تشکیل شده، در دست بررسی است.

حوالی ساعت ۱۶ دیروز اعلام شد که در یکی از خیابان‌های تهران دو موتور سوار با شلیک ۵ گلوله به سمت یک عضو سپاه پاسداران و از مدافعان حرم او را ترور کردند.

حالا رسانه‌های اسرائیل می‌گویند که این فرد «جانشین فرمانده یگان ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران» بوده، که عملیات خارج از ایران را هدایت می‌کرده و «موساد» او را از میان برداشته است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند یگان ۸۴۰ نیروی قدس که تحت مسئولیت حسن صیاد خدایی قرار داشت، یگانی بوده که ماموریت آن ضربه زدن به منافع و حمله به شهروندان اسرائیل در سراسر جهان به شمار می‌رفته است.

یک ایستگاه رادیویی اسرائیلی به نام «کان بت» اعلام کرد این عضو سپاه قدس در حال آماده شدن برای «انجام اقدامات تروریستی در ترکیه، قبرس، کنیا و کلمبیا» بوده که «موساد» مانع از آن شده است. این پایگاه رسانه‌ای نوشته است که سرهنگ صیاد خدایی به تازگی به سمتی عالی در برنامه توسعه و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین ایران برای اهداف نظامی منصوب شده بود.

یک سایت خبری اسرائیلی دیگر به نام «وای نت» نیز به نقل از منابع خود گفته است آقای صیاد خدایاری (یا همان صیاد خدایی) جهت «اجرای عملیات خرابکاری علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان» برنامه‌ریزی می‌کرد که توسط سازمان امنیت اسرائیل از میان برداشته شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز فاش ساخته: این سرهنگ سپاه قدس فردی بوده است که «منصور رسولی» را مامور کشتن یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول ترکیه کرده بود.

منصور رسولی کسی است که موساد ادعا کرده بود او را در تهران ربوده، مورد بازجویی قرار داده و سپس آزاد کرده است.

پیش ازین نیز بارها اسرائیل به ترور شخصیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله محسن فخری‌زاده متهم شده است.

دکمه بازگشت به بالا