اخبارتازه‌های سیاسی

آماده باش اسرائيل در مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه

شبکه کلمه/ شبکه «العربیه» امروز (دوشنبه) گزارش داد که اسرائيل در جبهه شمالی یعنی مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

از ديگر سوروزنامه اسرائيلی «یدیعوت آحارونوت» نیز از آماده‌باش ارتش این رژیم خبر داد.

برخی گزارش ها حاکی است که اسرائيل سطح هشدار امنیتی را در سفارتخانه‌هایش در جهان افزایش داده است.

لازم به اشاره است که این اقدامات در حالیست که رسانه های رسمی ایران روز گذشته از کشته شدن حسن صیاد خدایاری یکی از نیروهای سپاه پاسداران در تهران خبر دادند.

وی حوالی ساعت ۱۶ روز گذشته مقابل درب خانه‌اش در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام تهران به دست دو موتورسوار و با شلیک پنج گلوله کشته شد.

در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی به نقش او در حملات تروریستی علیه اسرائیل اشاره کرده و او را جانشین فرمانده یگان ۸۴۰ نیروی قدس معرفی کردند، یگانی که ماموریت آن ضربه زدن به منافع و حمله به شهروندان اسرائیل است.

به گفته کانال ۱۳ اسرائیل، صیاد خدایی، سرهنگ کشته نیروی سپاه قدس در تهران، یکی از مهره‌های اصلی و فرمانده بسیاری از حمله‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان از جمله قبرس، کنیا، سنگال، کلمبیا و کشورهای دیگر جهان بوده است.

در عین حال موشه یعلون وزیر دفاع پیشین اسرائیل درباره کشته شدن صیاد خدایی، عضو سپاه گفت نمی‌داند چه کسی عامل کشتن او بوده اما کار را به خوبی انجام داده.

او افزود: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است و اسرائیل خود را در شرایطی می‌بیند که به قول معروف «کس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من.»

دکمه بازگشت به بالا