اخباراقتصادی

نمایندگان مجلس و مدیران ارشد یارانه‌گرفتند، نیازمندان بی‌شناسنامه و تلفن همراه جا ماندند!

چند روز پیش تجارت‌نیوز گزارش کرد، درحالی‌که واریز یارانه به حساب نمایندگان مجلس و مدیران ارشد انجام شد، مردم عادی همچنان با اختلال واریزی مواجه هستند.

امروز نیز ایسنا از پایان ثبت نام جاماندگان یارانه‌های نقدی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

طبق این گزارش، در این میان یکی از مسایلی که مطرح است، ثبت‌نام کسانی خواهد بود که به هر دلیلی نمی‌توانند نسبت به آن اقدام کنند؛ افرادی که یا مطلع هستند و نمی‌توانند و  یا اینکه اصلا اطلاعی از این جریان ندارند.

ایسنا در ادامه گزارش خود برای معرفی جاماندگان یارانه به برخی کهنسالان اشاره کرده است که اصلا از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند و یا در شرایط و یا مناطقی هستند که تامین آن برایشان با مشکلاتی مواجه است. همچنین این خبرگزاری به کسانی اشاره کرده است که احتمال دارد به دلیل شرایط نامناسب زندگی حتی در شهرها و یا در مناطق دور افتاده و کم برخوردار، از اینکه ثبت‌نام یارانه در حال انجام است، اطلاعی نداشته باشند. ایسنا در پایان به افراد فاقد شناسنامه و یا مدارک معتبر هویتی و حساب بانکی پرداخته است که در سال ۱۳۹۳ نیز مسئله آنها مطرح شده بود.

گفتنی است، طبق آمار غیر رسمی حدود یک میلیون نفر در کشور بدون شناسنامه هستند که طبق گزارش تسنیم، سیستان و بلوچستان دارای بالاترین آمار “فاقدین شناسنامه” در میان استان‌های کشور است.

دکمه بازگشت به بالا