اخبارحقوق بشر

تهدیدهای سازمان‌یافته” علیه نرگس محمدی در زندان

تقی رحمانی، فعال سیاسی، از “تهدیدهای سازمان‌یافته” علیه همسرش، نرگس محمدی در زندان خبر داده است.

آقای رحمانی به نقل از یک زندانی محکومت به اعدام در توییتر نوشت: “اگر این دو (عالیه مطلب‌زاده و نرگس محمدی) را بزنم حکومت هم بدش نمی‌آید.”

تقی رحمانی گفت: “نرگس در زندان زنجان هم مدت‌ها از سوی یک زندانی محکوم به اعدام تهدید می‌شد. این تهدیدها سازمان‌یافته است.”

رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری بارها به نقل از زندانیان سیاسی گزارش داده‌اند که مسئولان قضایی برای فشار آوردن و تنبیه زندانیان سیاسی و عقیدتی، آنها را به بند زندانیان با جرایم متفاوت و حتی سنگین و خطرناک منتقل می‌کنند.

بنا بر گزارش نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران، شماری از زندانیان، زندانیان سیاسی و عقیدتی را به قتل رسانده‌اند، آزار و اذیت کرده‌اند که در پاره‌ای موارد این کار با تحریک مسئولان زندان صورت می‌گیرد.

از جمله علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی ۲۱ ساله در درگیری با دو زندانی در زندان فشافویه به قتل رسیده است. او سه ماه پیش، خواستار انتقال از زندان فشافویه و گذراندن دوران حبسش در کنار زندانیانی با اتهامات مشابه شده بود. آقای شیرمحمدعلی در پی اعتصاب غذا، در نامه‌ای سرگشاده از “عدم امنیت جانی” و “شرایط غیر انسانی زندان فشافویه” انتقاد کرده بود.

امیر امیرقلی، فعال دانشجویی از جمله زندانیانی بود که در یک درگیری در سال ۱۳۹۵، در بند هشت زندان اوین چاقو خورد.

نزدیک به سه سال پیش نیز گزارش‌هایی درباره ضرب و شتم کیوان کریمی، مهدی رجبیان و وحید صیادی نصیری منتشر شده بود.

روند تمرکززدایی از بندهای سیاسی و انتقال زندانیان سیاسی به بند جرایم دیگر در دهه نود شمسی تشدید شد.

دکمه بازگشت به بالا