اخبارتازه‌های سیاسی

ادامه اعتراض‌های بازنشسته‌ها و کارگران شهرداری یاسوج

اعتراضات بازنشستگان از ماه‌ها پیش به صورت هفتگی تحت عنوان «یکشنبه‌های اعتراضی» مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران و سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

امروز نیز بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران، از جمله تبریز، اهواز، رشت، کرمانشاه و قزوین در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

اولین تجمع سازمان‌یافته این صنف، در پی صدور فراخوانی از سوی ۳۱ گروه بازنشستگی صورت گرفت.

در ابتدا مهمترین خواسته بازنشستگان معترض، متناسب‌سازی مستمری از طریق تخصیص بودجه مناسب برای به حداقل رساندن شکاف مستمری بین بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای بود؛ اما به تدریج و در پی تعلل دولت و مجلس در اجرای این درخواست‌ها، اعتراضات گسترده شد و مطالبات دیگری از جمله پرداخت عیدی دوبرابر حقوق، تعیین حقوق بر مبنای هزینه‌های واقعی خانوار و افزایش آن متناسب با نرخ تورم واقعی، بیمه جامع و کارآمد مطابق با ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی، پرداخت بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی، آزادی بازنشستگانی که در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند هم به مطالبات اضافه شد. معترضان می‌گویند؛ حاکمیت طی چهار دهه، سفره بازنشستگان را روز به‌روز کوچک‌ و کوچکتر کرده و گرانی و تورم سرسام‌آور را به زندگی آنان تحمیل کرده است.

امروز همچنین کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به معوقات مزدی ۵ ماهه خود، در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

دکمه بازگشت به بالا