اخبارحقوق بشر

افزایش فشار بر فعالان صنفی و بی‌خبری از بازداشتی‌های اعتراضات ضد حکومتی

اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه، از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با هفته معلم در ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

امروز شماری از معلمان شهرستان مریوان در همراهی با خانواده‌های این سه معلم بازداشتی، در مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند.

امروز کانال صنفی معلمان ایران نیز از خونریزی معده و وضعیت نامساعد اصغر میرزادگان از معلمان بازداشتی شیراز خبر داده است.

همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام کرده است که در ادامه پرونده سازی علیه کنشگران صنفی، سه نفر از فرهنگیان گیلان به اتهام تبلیغ علیه نظام احضار شدند.

همچنین دستکم ۱۶ راننده اتوبوس و کارگر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در کمتر از یک هفته اخیر بازداشت شده‌اند و اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست .

خانواده بازداشت شدگان و وکلای آنها در روزهای اخیر بارها به دادسرای اوین مراجعه کردند اما مسئولان زندان هیچ پاسخی درباره وضعیت بازداشت شدگان به آنها نداده‌اند.

با این حال ماموران امنیتی خانواده‌ها را تحت فشار گذاشته‌اند تا درباره وضعیت آنها اطلاع رسانی انجام نشود.

به گزارش ایران اینترنشنال دستکم ۶۰۰ نفر در اعتراضات اخیر در ۴ استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان بازداشت شدند.

هرانا نیز از بازداشت دست کم ۴۴۹ نفر از معترضان به گرانی و حاکمیت جمهوری اسلامی خبر داده است.

به برخی از خانواده‌ها در شهرکرد گفته شده افراد بازداشت شده به شهرها و استان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

تجمع‌های اعتراضی ضد حکومتی پس از آزادسازی قیمت کالاها و موج تازه گرانی اتفاق افتاد و معترضان شعارهایی از جمله مرگ بر خامنه‌‌ای، مرگ بر رئیسی سر دادند.

دکمه بازگشت به بالا