اخبارتازه‌های سیاسی

نرگس محمدی: خیابان از آن مردم است!

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر با ارسال پیامی از زندان قرچک ورامین خطاب به مردم ایران نوشته است: “به عنوان یک فعال مدنی حقوق بشری می‌گویم اعتراضات و حضور مردم در خیابان‌ها، حق قانونی و حقوق بشری ماست و خیابان از آن مردم است؛ پس، از اعتصابات و تجمعات خیابانی مردم حمایت می‌کنم. رفتار خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه حکومت قطعاً «تعرض» فاحش به حقوق اساسی و سلب‌نشدنی مردم است.”

خانم محمدی در بخش دیگری از این پیام از مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری درخواست کرده حکومت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و کشتار مردم معترض در خیابان‌ها را محکوم کنند.

نرگس محمدی فعال حقوق بشر و  سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که سابقه بازجویی، حبس و بازداشت‌های متعدد را در کارنامه خود دارد، در حال حاضر دوران محکومیتش را در زندان قرچک ورامین سپری میکند.

او روز ۲۵ آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به مراسم سوگواری در آرامگاه ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بازداشت شد.

خانم محمدی در پرونده جدیدی که طی ماه‌های اخیر علیه او گشوده شد، به‌دلیل اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» در مورد اتهام شکنجه‌گری و ضرب و جرح به «۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره پرداخت مالی» محکوم شده است.

نرگس محمدی، علاوه‌ بر بازجویی و بازداشت‌های متعدد از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، مدت‌هاست که از حق داشتن گذرنامه، خروج از کشور و دیدار با دو فرزندش که مقیم فرانسه هستند، محروم است.

دکمه بازگشت به بالا