اخبارتازه‌های سیاسی

انجمن جامعه‌شناسی ایران: ارتباط دادن مطالبات مردم به بیگانه، گریز از واقعیت و نقض قانون است

انجمن جامعه‌شناسی ایران با ابراز «نگرانی عمیق» در مورد روند «برخوردها، فشارها و بازداشت‌های غیرقانونی» شهروندان توسط حکومت هشدار داد که این قبیل اقدام‌ها صرفا به «پیچیده‌تر و بحرانی‌تر» شدن شرایط کشور دامن خواهد زد.

در بیانیه انجمن آمده است: «ارتباط دادن مطالبات واقعی اصناف مختلف به بیگانه، نوعی فرافکنی و گریز از واقعیت است. طرح اتهامات سنگین مانند ارتباطات مشکوک با بیگانگان به شخصیت‌های علمی و فرهنگی و ‌مدنی… مصداق نقض قانون توسط نهادهای قدرت و قابل پیگیرد است.»

این انجمن در بیانیه‌اش که روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت، منتشر شد تاکید کرد توسل حکومت جمهوری اسلامی به «ابزارهای قضایی و امنیتی برای مواجهه با مطالبات و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی» برای جامعه ایران به‌شدت «پرهزینه و مخاطره‌آفرین» است.

این بیانیه در ادامه به بازداشت دو تن از اعضای خود شامل سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهشگر شناخته‌شده اجتماعی و دکتر عبدالرضا امانی‌فر، مدیر دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران در بوشهر و معلم بازنشسته آموزش و پرورش، اشاره کرده و خواستار آزادی فوری آن‌ها و کلیه بازداشت‌شدگان اعتصابات و اعتراضات اخیر شده است.

انجمن جامعه‌شناسی ایران همچنین از مسئولان حکومتی خواسته است که از طرح اتهام علیه بازداشت‌شدگان تا قبل از اثبات در دادگاه با «رعایت کامل تشریفات دادرسی عادلانه» بپرهیزند.

رسانه‌های ایران روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه از بازداشت سعید مدنی به اتهام «ارتباط مشکوک خارجی» و «اقدامات ضدامنیتی» خبر دادند.

دکمه بازگشت به بالا