اخبارتازه‌های سیاسی

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به سناریو سازی رسانه‌های امنیتی

صدا و سیمای میلی و چند رسانه ی امنیتیِ شناسنامه‌دار، در گزارشی که مرغ پخته را نیز به خنده وامی‌دارد به دیدار چند عضو ارشد و خوشنام شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران با زن و شوهری فرانسوی پرداخته است.

این بخشی از بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به سناریو سازی رسانه‌های امنیتی برای معلمان است.

با این سناریو سازی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نقشه‌ای تازه برای سرکوب کارگران و معلمان ایرانی سر هم کرده است.

طبق این بیانیه، این فیلم قصد دارد اعتراضات معلمان را دسیسه ی سرویس‌های جاسوسی غربی معرفی کند و با تمسک به آن صدای حق‌خواهی معلمان، که یکی از درخشان‌ترین حرکت‌های مدنی دو دهه گذشته را رقم  زده‌اند، خاموش کند.

کانونی صنفی معلمان نوشته است: اعتراضات معلمان ریشه‌ها و زمینه‌های واقعی و چند دهه‌ای دارد و لجن پراکنی تهیه کنندگان این گزارش تنها پاک کردن صورت مسئله است.

این بیانیه ادامه می دهد: ریشه های آن، وعده‌های تو خالی مسئولان دولت‌های گوناگون در ساماندهی به وضع معیشت فرهنگیان و بازنشستگان است.

 زمینه ی آن کوچک شدن سفره ی ایرانیان از جمله معلمان است.

دلیل آن تبعیض‌های چند دهه‌ای در ساختار حقوقی کشور است.

علت آن بی‌توجهی به اصول گوناگون قانون اساسی از جمله اصل  ۲۷ و ۳۰ است.

علت‌العلل آن ناکارآمدی مدیریت سیاسی و اقتصادی و لج بازی با جهان و رویارویی با معلمانی همچون فلاحی، عبدی، حبیبی، ابراهیمی و ده ها همکار خانم و آقایی ست که یا در زندان هستند، یا احضار می شوند و یا پرونده ی باز دارند؛ معلمانی که همچنان امید دارند که با فعالیت‌های گوناگون از جمله اعتراض، آموزش و پرورش کشور را از لبه پرتگاه نجات دهند.

در پایان، کانون صنفی معلمان ایران هشدار داده و به حکومت توصیه کرده است که با چنین برنامه‌هایی بیش از این عِرض خود را نبرید؛ زیرا حرکت معلمان با خواسته‌های معیشتی-منزلتی که در یک سال گذشته بیش از همیشه پویا، زنده و واقعی ست با این برنامه‌های مستهجن! نه تنها آرام نمی گیرد بلکه آتش خشم‌شان را برافروخته‌تر خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا