اخبارتازه‌های سیاسی

حکومت صدای بازنشستگان در خیابانها را برای اردیبهشت ماه نیز نشنید!

ماه‌هاست که بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود هر یکشنبه‌ به خیابانها می‌آیند. با این وجود، روزنامه مردم سالاری نوشت: تعلل دولت در تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان باعث شده که این قشر همچنان حقوق علی الحساب بگیرند.

بازنشستگان عموما، منبع درآمدی جز حقوق‌شان ندارند.

بی اعتنایی به وضعیت بازنشستگان در حالی اتفاق ‌می‌افتد که قاعدتا نباید تفاوتی میان افزایش حقوق آنها با افزایش حقوق کارمندان و کارگران وجود داشته باشد.

به تازگی دولت، مقدار ناچیزی حقوق کارگران را افزایش داده است.

روز یکشنبه گذشته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که «همه زیر ساخت‌ها آماده بوده و دو روز مانده به پایان اردیبهشت این افزایش حقوق واریز خواهد شد؛ البته بعد از تایید هیات وزیران.» وی همچنین تصریح کرده بود که افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود. اما شرط تائید هیات وزیران هنوز محقق نشده و بسیاری از رسانه‌ها این گمانه زنی را منتشر کرده اند که این ماه نیز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست. در خصوص افزایش حقوق کارمندان بازنشسته نیز شرایط تفاوت چندانی ندارد. صندوق بازنشستگی کشوری منتظر مجوزهای افزایش ۱۰ درصدی سنواتی و متناسب سازی از سوی دولت است. برهمین منوال انتظار می‌رود که کارمندان بازنشسته نیز برای اردیبهشت ‌ماه به صورت علی الحسابی حقوق دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا