اخباراقتصادی

معاون وزیر صمت: خودروسازی ایران ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب است

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، امروز در نشست خبری گفت: صنعت خودرو در دنیا دانش بنیان شده و ما ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای منطقی در مورد واردات خودرو، افزود: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد؛ اما تا زمان ابلاغ مصوبه، باید منتظر ماند.

پیش ازین یک نماینده مجلس گفته بود: محدودیت واردات خودرو با دو شرط سقف قیمت خودرو تا هفت هزار دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: نکته این است که قبلاً برای واردات خودرو فقط دهک‌های پردرآمد جامعه مدنظر بودند و در یک دوره‌ای شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در دنیا را وارد کرده بودیم، اما در این دوره همه دهک‌های جامعه را مدنظر قرار داده‌ایم.

آقای منطقی با بیان اینکه با توجه به خلأ تولیدی که وجود دارد واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار قرار داده شده؛ گفت: به عنوان مثال وقتی پراید حذف شد که ۵۰۰ هزار متقاضی داشت دیگر هیچ خودرویی جایگزین این خودرو نشد در حالیکه در دنیا با روش علمی دقیق، محصول ارزشمند با قیمت عقلایی عرضه می‌کنند.

دیروز مصطفی میرسلیم در حمایت از خودرهای تولید داخلی که آنها را به ارابه‌های مرگ و نعش کش تشبیه می کنند، گفت: درحال حاضر ۱۴ خانواده وارداتچی در کشور داریم.

دکمه بازگشت به بالا