اخبارتازه‌های سیاسی

دفاع مصطفی میرسلیم از ارابه‌های مرگ: مدعیان باز نشدن ایربگ ها، خودشان در تصادفات مقصرند!

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس می گوید: درحال حاضر ۱۴ خانواده وارداتچی در کشور داریم که اقدام به واردات خودرو می‌کنند؛ آن هم خودروهایی که به هیچ‌وجه به درد توده مردم نمی‌خورد؛ بلکه به درد پولدارها و ثروتمندان می‌خورد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به طرح واردات خودرو مدعی شده است: تولید خودروهای داخلی که در طول این چندسال ساخته شده، لج خودروسازان خارجی و واردکنندگان را در آورده است.

او همچنین گفت: بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.

در تصادف زنجیره‌ای در ۲۰ دی امسال در جاده بهبهان- رامهرمز پنج نفر کشته و ۴۱ نفر مصدوم شدند.

در پی این حادثه رئیس پلیس راهور ایران با انتقاد از خودروسازان داخلی که به قول او «ارابه‌ مرگ» می‌سازند، گفته بود که در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، ایربگ هیچ یک از بیش از پنجاه خودرو در این حادثه باز نشده بود.

میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به این خبر اظهارکرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند.

در گزارش‌های رسمی نوع و مدل خودروهای تصادف‌کرده اعلام نشده، اما در عکس‌های منتشرشده، اغلب خودروها پراید، سمند و انواعی از پژو بوده‌اند.

اخیرا یک وبگاه خبری عراقی نیز گزارشی را تحت عنوان “کیفیت پائین و بی‌اعتمادی؛ روزهای ناخوش خودروهای ایرانی در بازار عراق” منتشر ساخته است که در آن می نویسد: این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد که خودروهای ایرانی به دلیل قرار نگرفتن در سطح جهانی، جایگاهی در بازار بسیاری از کشورها نداشت و فقط در برخی از کشورها مانند عراق، سوریه و برخی کشورهای آسیایی به فروش می‌رسید.

در ادامه این گزارش میخوانیم: خودروهای ایرانی به دلیل کیفیت پایین نسبت به خودروهای امریکایی، ژاپنی، کره‌ای در هر حادثه‌ای هرچند ساده و جرئی به طور کامل نابود می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا