اخباراهل سنت

واکنش ائمه جمعه اهل سنت به پرونده سازی جدید علیه مولانا کوهی

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، ائمه جمعه اهل سنت در نماز جمعه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) به حکم سی ضربه شلاق مولانا کوهی واکنش نشان دادند.

مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه گالیکش در واکنش به‌ صدور حکم سی ضربه شلاق برای مولانا فضل‌الرحمان کوهی اظهار داشت: برای مولانا کوهی به‌خاطر سخنرانی در حوزۀ علمیه خودش حکم سی ضربه شلاق صادر شد. مردم ما (بلوچ) احتمال دارد گرسنگی، فقر و گرانی را طاقت بیاورند، اما علما نور چشم آنان هستند و یک شلاق به علمایی همچون مولانا کوهی را تحمل نمی‌کنند. اگر این حکم لغو شده‌ است چه‌بهتر، اما اگر هنوز لغو نشده خواهان لغو آن با تدبیر و درایت و حکمت هستیم.

مولوی محمداکرم کوهی در مراسم نماز جمعه پشامگ سرباز به‌ حکم سی ضربه شلاق برای مولانا فضل‌الرحمان کوهی اشاره کرد و اظهار داشت: اخیراً بنابر سوءتفاهمی برای مولانا فضل‌الرحمان کوهی حکم سی‌ ضربه شلاق تعیین شد که با پادرمیانی علما و پیگیری مسئولین سپاه و نماینده ولی‌فقیه در استان لغو گردید، ولی چون ارتباط تلفنی مولانا کوهی با خانواده‌اش هنوز قطع است در فضای مجازی بگومگوهایی از لغو و عدم لغو حکم سی ضربه شلاق هست اما بنا بر اطمینان‌‌دادن مسئولین استان حکم را لغوشده اعلام می‌کنیم.

مولوی عبدالعزیز دهقانی امام جمعه بافتان نیز با اشاره به حکم صادره علیه مولانا کوهی این حکم را غیر صحیح دانسته خواهان لغو این حکم شده است.

وی با غیر قابل قبول دانسته این حکم افزوده است” قُضّات دو گروه هستند گوهی جهنمی و گروهی بهشتی و باید قضات توجه کنند و ببینند که در کدام گروه قرار دارند”.

مولوی عبدالله اربابی خطیب جمعه این هفته مسجد جامع قاسمی راسک با انتقاد از پرونده سازی جدید مولانا کوهی گفته:”همه ما ار حکم جدید علیه مولانا کوهی ناراحت هستیم و امیدواریم همانطور پس از پیگیری علمای سرباز مسئولین قول داده اند این حکم لغو شود و مولانا کوهی هرچه زودتر آزاد شود.

لازم به ذکر است که هفته گذشته مسئولین زندان مشهد محکومیت مولانا کوهی به سی ضربه شلاق به وی ابلاغ کردند و پس از اعتراض علما مسؤلین شهرستان سرباز قول لغو این حکم را دادند اما پس از آن تماس تلفنی مولانا کوهی با خانواده اش را قطع کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا