اخبارتازه‌های سیاسی

واکنش کی‌یف به اختلاف نظر آلمان و فرانسه در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب مجدد، با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین دیدار کرد. یکی از مهم‌ترین مسایل این دیدار جنگ اوکراین بود. رهبران فرانسه و آلمان هردو تاکید کردند که خواستار آتش بس هستند و مذاکره بین اوکراین و روسیه را تنها راه رسیدن به صلح می‌دانند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی درخواست عضویت اوکراین در این اتحادیه است.

اولاف شولتس در این دیدار تاکید کرد: «ما همه بر این نظریم که اوکراین به خانواده اروپایی تعلق دارد. ما در حال هموار کردن راه به سوی اروپایی مشترک هستیم. اکنون فرآیندها تعریف شده است. اتحادیه اروپا در حال بررسی درخواست‌های پیشنهادی است و کمیسیون (اتحادیه اروپا) به زودی ارزیابی‌های خود را ارائه خواهد کرد.»

کمیسیون اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در ماه ژوئن موضع خود در مورد درخواست عضویت اوکراین را اعلام خواهد کرد.

اما رئیس جمهور فرانسه این احتمال را مورد تردید قرار داد و گفت: «همه ما می‌دانیم که پیوستن اوکراین با معیارها و استانداردهای فعلی به اتحادیه اروپا، ممکن است چندین سال یا چند دهه طول بکشد.»

به گزارش رویترز، «دیمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین  در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه گفته است، اگر اوکراین به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شناخته نشود به این معنی است که اروپا تلاش می‌کند کی‌یف را فریب بدهد.

دکمه بازگشت به بالا