اخبارحقوق بشر

سخنگوی قوه قضاییه: حکم اعدام احمدرضا جلالی اجرا خواهد شد

علیرغم واکنش‌های گسترده در خصوص خطر قریب‌الوقوع اجرای حکم اعدام برای احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، امروز در نشست خبری گفت: این حکم قطعی است و اجرا خواهد شد.

فرهاد میثمی، فعال مدنی با ارسال نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر گفته: تا توقف اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهش‌گر دوتابعیتی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

به گزارش ایلنا، امروز ذبیح‌الله خدائیان در نشست خبری با بیان اینکه حکم اعدام احمدرضا جلالی قطعی است گفت: برای اجرای حکم اقدام خواهد شد.

او همچنین در خصوص امکان مبادله احمدرضا جلالی با حمید نوری ادامه داد: این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند. لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست.

حمید نوری به اتهام دست داشتن در “جنایت جنگی” و “قتل عمد” دو سال و نیم پیش با حکم دادگاهی در سوئد بازداشت شد و اکنون دادستان برای او درخواست حبس ابد کرده است.

ایران دادگاه حمید نوری در سوئد را فاقد صلاحیت خوانده است.

بسیاری از منتقدان همزمانی آخرین جلسه دادگاه حمید نوری و انتشار اخبار مربوط به اعدام قریب الوقوع آقای احمدرضا جلالی را به سیاست گروکشی جمهوری اسلامی مربوط می دانند.

پیشتر و در پی انتشار خبر اعدام آقای جلالی، وزیر خارجه سوئد این تصمیم را محکوم کرد و خواستار آزادی این پژوهشگر ایرانی-سوئدی شد.

حکومت ایران در سال‌های اخیر تعداد زیادی از اتباع خارجی و ایرانی‌های دو تابعیتی را به اتهام‌های گوناگون از جمله جاسوسی، همکاری با نهادهای امنیتی خارجی یا اقدام علیه نظام بازداشت کرده است و برخی از این افراد با زندانیان ایرانی در کشورهای دیگر مبادله شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا