اخبارتازه‌های سیاسی

مدیرکل آژانس اتمی: هر لحظه ممکن است پنجره احیای برجام بسته شود

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز گفت که او همچنان به توافقی بین ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام امیدوار است، اما گفت‌وگوها با مشکل مواجه هستند و ممکن است هر لحظه از دست برود.

او گفت: البته ما هنوز امیدواریم که توافقی در یک بازه زمانی معقول به دست آید، اگرچه باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت هر زمان ممکن است بسته شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از طریق آنلاین با کمیته های پارلمان اروپا صحبت می کرد افزود: به ایران هشدار داده است که این کشور به اندازه کافی در مورد فعالیت های هسته ای خود شفاف نیست. وی گفت: در چند ماه گذشته توانستیم آثاری از اورانیوم غنی شده را در مکان‌هایی شناسایی کنیم که هرگز از سوی ایران به عنوان مکان‌هایی که فعالیتی در آن صورت می‌گرفته اعلام نشده بود.

رافائل گروسی اسفند سال گذشته برای بررسی آخرین احتمالات جهت حل و فصل اختلافات با ایران در خصوص پرونده‌های همچنان گشوده ایران در آژانس، طی سفری یکروزه راهی تهران شد.

در آن زمان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری ایران به دروغ از قول آقای گروسی گفت: هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

او همچنین اظهار کرد: ما با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تفاهم رسیدیم. سخنانی که مدیرکل آژانس با رد آن گفت: هیچ توافقی در تهران به دست نیامد.

دکمه بازگشت به بالا