اخبارتازه‌های سیاسی

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان، فراخوان قیام بزرگ و تجمع سراسری داد

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار یادداشتی، تحت عنوان “پیش به سوی تجمع سراسری معلمان ایران” برای قیام بزرگ فرهنگیان در تاریخ ۲۲ اردیبشهت ماه فراخوان داد.

روز ۱۹ اردیبهشت معلمان شهرستان مریوان بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده، در اعتراض به ادامه‌ی بازداشت و بلاتکلیفی همکاران در برابر اداره آموزش و پرورش تجمع کردند.

پیش ازین شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در کانال تلگرامی خود با صدور بیانیه‌ای برای برگزاری تجمع سراسری فراخوان داد و اعلام کرد، در صورتی که معلمان بازداشت‌شده آزاد نشوند این تجمع برپا می‌شود.

در این بیانیه که در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در کانال شورا قرار گرفت زمان برگزاری این تجمع روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام شده است.

در فراخوان معلمان بر لزوم “برقراری عدالت و برابری” و این که “جای معلم زندان نیست” تأکید شده است.

معلمان ایرانی در ماه‌های اخیر بارها در اعتراض به شرایط و همچنین دستگیری همکاران خود به خیابان‌ها آمده‌ و تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند. مهم‌ترین درخواست آنان “همسان‌سازی حقوق همه مشاغل” و “آزادی معلمان زندانی” بوده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای خواستار آزادی معلمان بازداشتی شده و گفته است، مقامات ایرانی تا اول ماه مه ۳۸ معلم را بازداشت کرده‌اند. به گفته این نهاد بین‌المللی، حداقل ۱۷ نفر از آنها، از جمله محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

ولی برخی منابع می‌گویند که شمار معلمان بازداشتی تا ۷۰ نفر افزایش یافته است.

 

دکمه بازگشت به بالا