اخبارتازه‌های سیاسی

پیام سران کشورهای عربی و ترکیه به دلیل بیماری ملک سلمان

شبکه کلمه/ منابع سعودی گزارش دادند که شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و شیخ «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس کشور امارات، روز دوشنبه، هر یک با ارسال پیامی جداگانه انجام موفقیت آمیز آزمایش کولونوسکوپی را به شاه سعودی تبریک گفتند.

در همین حال امیر کویت و سلطان عمان نیز در پیام‌هایی برای ملک سلمان بن عبدالعزیز، آرزوی سلامتی کردند.

از دیگرسو، ریاست جمهوری ترکیه، امروز (سه‌شنبه)، با انتشار بیانیه ای خبر داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس تلفنی از «سلامتی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود که برای انجام آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان انتقال داده شد، اطمینان حاصل کرد.»

ریاست جمهوری ترکیه گفته که آقای اردوغان برای شاه سعودی آروزی شفای عاجل کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه اشاره شده است که دو طرف روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

گفتنی است که دیوان پادشاهی عربستان سعودی، روز یکشنبه هفته جاری، اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز شامگاه شنبه راهی بیمارستان فوق تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده شده است.

این برای دومین بار در دو ماه گذشته است که شاه سعودی راهی بیمارستان می‌شود. او در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند۱۴۰۰) نیز راهی بیمارستان ملک فیصل شده بود تا ضمن انجام آزمایش‌های پزشکی، باتری قلبش را نیز عوض کند.

دکمه بازگشت به بالا