اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا ویدیوی کشتار التضامن سوریه را گواه جنایات جنگی اسد دانست

وزارت خارجه آمریکا ویدیوی منتشر شده از کشتار محله التضامن در نزدیکی دمشق را تکان‌دهنده خواند و ضمن قدردانی از منتشرکنندگان این ویدیو، آن را سندی دیگر از جنایت‌های جنگی رژیم اسد عنوان کرد.

به تازگی گاردین ویدیویی از جنایت‌ ضدبشری رژیم اسد منتشر کرد که در آن ۴۱ غیرنظامی سوری چشم‌بسته با دستبند توسط یک افسر امنیتی رژیم سوریه کشته و سپس اجساد آنها سوزانده می‌شود.

ویدیوی این حادثه که در سال ۲۰۱۳ در محله «التضامن» در حومه جنوبی دمشق رخ داده بود، چهارشنبه ۲۷ آوریل توسط یک روزنامه بریتانیایی منتشر شد.

این ویدیو یک افسر امنیتی رژیم سوریه را نشان می‌دهد که در حال انجام اعدام‌های دسته‌جمعی و انباشتن اجساد و سوزندان آنها است.

افشای این ویدیو به ۳ سال پیش باز می‌گردد، زمانی که یک نیروی شبه‌نظامی وفادار به رژیم اسد به‌طور تصادفی یک لپ تاپ متعلق به افسری از نیروهای امنیتی را دریافت و روی ویدیویی کلیک کرد.

شخص مذکور پس از مشاهده این ویدیو، با ضبط آن تصمیم به افشای این جنایت می‌کند.

گفتنی است که حکومت بشار اسد بشدت مورد حمایت تهران است و محمود چهارباغی، فرمانده وقت توپخانه سپاه قدس جمهوری اسلامی در سوریه، به گفته است که ماموریت قاسم سلیمانی حفظ حکومت بشار اسد به دستور علی‌ خامنه‌ای بود.

دکمه بازگشت به بالا