اخباراهل سنت

مراسم نماز عید آزادشهر به امامت مولانا گرگیج اقامه خواهد شد

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم ختم قرآن در نمازهای تراویح مسجد جامع شهرستان آزادشهر که شامگاه چهارشنبه (٧ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار شد، در پايان سخنرانی خود خبر داد که در صورت مساعد بودن آب و هوا در آزادشهر نماز عيد را اقامه خواهم كرد.

این گفته ها در حالیست که نماینده ولی فقیه در گلستان در ۲۶ آذرماه سال گذشته با صدور حکمی، مولوی نعمت‌الله مشعوف را به مدت یک سال به عنوان امام جمعه جدید اهل‌سنت آزادشهر منصوب کرد. این انتصاب با اعتراض گسترده جامعه اهل سنت ایران روبرو شد. معترضان تاکید نمودند که عزل و نصب امامان جمعه شهرهای سنی‌نشین بر عهده شورای مشورتی اهل سنت است و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای حق چنین کاری ندارد.

لازم به اشاره است که مولانا گرگیج چند ماه پیش در یکی از سخنرانی هایش در دفاع از خلافت عمر بن خطاب و در اعتراض به هتاکی برخی جریان های شیعه تندرو به این شخصیت بزرگ اسلام ، گفته بود: اگر خلافت عمر را نپذیرند، اعتبار امامان شیعه را زیر سوال برد‌ه‌اند.

وی با اشاره به ازدواج امام سوم شیعیان با شهربانو گفته بود: «مادر امام زین العابدین دختر یزدگرد بود و عمر بن خطاب پس از فتح ایران او را به ازدواج امام حسین درآورد و ۹ امام پس از آن نیز از همین نسل به وجود آمده‌اند. در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نپذیریم، اعتبار امامان و نسب آنان را زیر سؤال برده‌ایم.»

این گفته های وی با انتقادات تندی دررسانه های حکومت مواجه شد و وی توسط کاظم نورمفیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان گلستان، عزل شد.

مولانا گرگیج پس از واکنش های جریان های حکومتی علیه وی، گفته بود: قصدش از بیان این سخنان، اعتراض به توهین‌هایی بود که به خلیفه دوم مسلمانان در «ایام فاطمیه» در ایران صورت می‌گیرد.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

دکمه بازگشت به بالا