اخبارتازه‌های سیاسی

بغداد از احتمال از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران و ریاض خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد و این مذاکرات ممکن است منجر به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد گفت: که این اقدام در راستای سیاست عراق مبنی بر برگزاری گفت وگو برای ایجاد توافق و توازن در منطقه است.

آقای الصحاف گفت: فضای مذاکرات، آرام، مثبت و همراه با تفاهم بود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این مذاکرات حاضر بود و درخصوص پرونده های متعدد از جمله پرونده امنیتی رایزنی شد.

احمد الصحاف همچنین تاکید کرد که این مذاکرات ادامه دارد و تحولات اساسی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش عراق در برگزاری چنین گفت وگو هایی خاطرنشان کرد که این گفت وگوها می تواند ثبات و توازن و امنیت را در منطقه و کشور عراق ایجاد کند زیرا عراق یکی از طرف های مهم در منطقه است.

پیش ازین فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفته بود که دیدار اخیر ایران و عربستان در بغداد در سطح امنیتی و با حضور مقامات بلندپایه برگزار شد.

وی گفت: دو طرف سعودی و ایرانی بر سر یک یادداشت تفاهم ۱۰ بندی به توافق رسیدند. آن ها توافق کردند که دور بعدی مذاکرات در سطح دیپلماتیک برگزار شود. در این مذاکرات به موضوع تداوم آتش بس در یمن پرداخته شد.

دکمه بازگشت به بالا