اخبارتازه‌های سیاسی

لاوروف: خطر جنگ جهانی سوم واقعی است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خطر بروز جنگ جهانی سوم را واقعی توصیف کرد و نسبت به آن هشدار داد. او با متهم کردن ناتو به پیشبرد جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین گفت که این امر حمله به ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را موجه می‌کند.

سرگئی لاوروف که روز دوشنبه، ۲۵ آوریل، با تلویزیون روسیه مصاحبه می‌کرد گفت که کشورش تلاش خود را به عمل می‌آورد تا مانع یک جنگ جهانی شود؛ ولی خطر جنگ جهانی سوم به هر صورت واقعی‌ است و نباید دست‌‌کم گرفته شود.

لاوروف در ادامه مصاحبه یادشده ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را متهم کرد که ادای مذاکره‌کردن در می‌آورد و در این زمینه حسن نیت ندارد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش غرب و ناتو را متهم کرد که در اوکراین به “جنگی نیابتی” علیه روسیه مشغول هستند و همین امر حمله به محموله‌های تسلیحاتی ارسالی به اوکراین را موجه می‌کند. او حملات متعدد به انبارهای اسلحه در غرب اوکراین را هم در همین رابطه دانست. لاوروف همچنین آمریکا را متهم کرد که با ارسال سلاح بیشتر اوکراین را به ادامه جنگ تشویق می‌کند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در یک پست توئیتری به اظهارات لاوروف واکنش نشان داد و حرف او درباره “خطر جنگ جهانی” را تلاش نومیدانه مسکو برای بازداشتن غرب از همبستگی با اوکراین و ارسال تسلیحات به این کشور توصیف کرد.

دکمه بازگشت به بالا