اخبارتازه‌های سیاسی

حمله افراد مسلح ناشناس به خودروی فرمانده ارشد سپاه در زاهدان/ یک عضو سپاه کشته شد

رسانه‌های حکومتی در ایران اعلام کردند که بامداد شنبه، خودروی حامل حسین الماسی، فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی سیستان و بلوچستان هدف حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته است.

به گفته این منابع، مهاجمان مسلح به سمت خودروی سپاه تیراندازی کرده‌اند که در جریان آن محافظ این فرمانده سپاه کشته شده است.

این منابع، فرد کشته شده را محمود آبسالان، فرزند پرویز آبسالان، جانشین فرمانده سپاه، در تیپ سلمان فارسی معرفی کرده‌اند.

همزمان منابع محلی گزارش دادند که، الماسی در جریان این تیراندازی آسیب دیده است، اما رسانه های وابسته به سپاه پاسداران تاکنون زخمی شدن سردار حسین الماسی را تایید نکرده اند.

در این راستا علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی – انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به خبرگزاری ایرنا گفته است تیراندازی به محل استقرار یک ایست بازرسی در زاهدان بوده و “عوامل آن دستگیر شده‌اند.”

این در حالیست که به گفته فعالان مدنی، تاکنون افراد بیگناه زیادی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

گفته می شود که به دنبال این حمله، جو امنیتی شدیدی بر زاهدان حاکم شده و سپاه با اعلام وضعیت فوق‌العاده، اقدام به مسدود کردن ورودی‌‌ها و خروجی‌های شهر کرده است.

لازم به اشاره است که تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی که در سیستان و بلوچستان مستقر است در زمان جنگ از گردان‌های لشکر ۴۱ ثارالله سپاه پاسداران بود که از سال ۵۹ به فرماندهی قاسم سلیمانی به عنوان گردانی از نیروهای سپاه کرمان، سیستان و بلوچستان، و هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان نیروهای سلمان فارسی تیپ تکاوری نیروهای زمینی سپاه پاسداران بودند.”

دکمه بازگشت به بالا