اخبارتازه‌های سیاسی

افزایش مخالفت‌ها با خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا

دو رسانه آمریکایی- اسرائیلی به ابعاد تصمیم احتمالی دولت بایدن درباره خروج نام سپاه پاسداران از لیست FTO پرداختند. واشنگتن فری بیکن در گزارشی به نقل از مقام‌‌های کنگره نوشت: دولت بایدن در تلاش است تنها نیروی قدس را در فهرست تروریسم نگه دارد تا فقط ۲۰ هزار عضو سپاه تحت تحریم بمانند. همزمان با این گزارش، روزنامه هاآرتص اسرائیل نیز نوشت: انتظار می‌‌رود جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا در روزهای آینده اعلام کند که آیا تصمیم گرفته است سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا نگه دارد یا خیر.

طبق پایگاه خبری آمریکایی واشنگتن فری بیکن دولت بایدن در تلاش است تنها نیروی قدس را در فهرست تروریسم نگه دارد تا فقط ۲۰ هزار عضو سپاه تحت تحریم بمانند، چرا که حذف نام سپاه دست‌‌کم تحریم ۸۰ هزار تا ۱۸۰ هزار عضو سپاه را لغو می‌کند. در همین حال، این گزارش به نقل از منابع آگاه افزود کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان در کنگره در حال تهیه اصلاحیه‌هایی برای بودجه نظامی سال آینده آمریکا است که در آنها سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی شناخته شده و خروج آن از این فهرست را با اقدام اجرایی رئیس‌‌جمهوری غیرممکن می‌کند.همچنین گروهی دیگر از جمهوری‌خواهان کنگره در طرحی موسوم به «قانون فشار حداکثری» قصد دارند جلوی لغو احتمالی اکثریت تحریم‌های ایران را بگیرند. به گزارش واشنگتن فری بیکن، تاکنون ۱۳۰ نماینده جمهوری‌خواه از این طرح حمایت کرده‌‌اند و انتظار می‌‌رود تا تابستان، تعداد مدافعان این طرح به ۲۰۰ نماینده برسد.

در همین حال، واشنگتن فری بیکن در گزارش خود یادآور شده تعداد نمایندگان دموکراتی که با حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی مخالف هستند رو به افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا