اخبارتازه‌های سیاسی

تجمع معلمان و فرهنگیان ایران؛ از بازداشت دست‌کم «۴۰ نفر» تا قطعنامه پایانی

طبق تصاویر منشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر ایران بار دیگر در اعتراض به مشکلات مختلفی از جمله، آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سرکوب «مستمر و سیستماتیک» فعالان صنفی در چندین شهر تجمع کردند.

جو محل وزارت آموزش و پرورش در تهران «شدیدا امنیتی» گزارش شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیز از بازداشت دست‌کم «۴۰ نفر» از معترضان خبر داده است.

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته ایران امروز در شهرهای مختلف از جمله، کامیاران، یزد، بهمئی، کرمانشاه، دلفان، کوهدشت، الیگودرز، تاکستان،پلدختر، همدان، اهواز، مشهد، زنجان، قم، تهران، سنندج،  نیشابور، شیراز و کرج دست به اعتراض خیابانی زدند.

اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان شاغل و همچنین قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «رسمی شدن نیروهای استخدام موقت، نیروهای خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی»، «پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۱۴۰۰»، «بهبود معیشت نیروهای خدماتی»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی»، «آزادی معلمان زندانی»، «آموزش رایگان و با کیفیت برای دانش آموزان»، «پرداخت بیمه دانش آموزان» و همچنین «تشکیل کلاسهای درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش آموز» از جمله مطالبات معلمان معترض هستند.

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته معترض، پس از اعتراضات امروز با صدور قطعنامه پایانی نوشتند: تا زمانی که مطالبات فرهنگیان محقق نگردد ما خیابان را ترک نخواهیم کرد. خیابان از آن ماست تا زمانی که تمام مطالبات محقق گردد سرکوب و زندان و پرونده سازی قادر نیست جنبش معلمان را یک گام به عقب براند.

آنها همچنین گفته‌اند: ما با صدای رسا اعلام می‌کنیم که مطالبات ما بخشی از حقوق انسانی و اولیه ماست، تشکل یابی و تجمع حق مسلم ماست.

دکمه بازگشت به بالا