اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا: با برجام یا بدون برجام آماده هر دو سناریو هستیم!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید: بر خلاف صحبت‌های قبلی در مورد تحقق پیش‌رفت چشم‌گیر در مذاکرات، حالا چند هفته‌ای می‌شود که موضع متفاوتی داریم.

ند پرایس در عین حال با اشاره به این موضوع که توصیف جو مذاکرات کمک‌حالمان نیست افزود: به طور برابر در حال آماده ساختن خودمان هم برای سناریویی هستیم که در آن بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام در کار است و هم برای سناریویی که بازگشتی دوجانبه به برجام در آن وجود ندارد. پیشتر ایران گفته بود: جو وین منفی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علاوه بر این، در پاسخ به این سوال که با توجه به  اظهارات خطیب‌زاده که گفته بود، آمریکا مقصر وقفه ایجاد شده در مسیر احیای برجام است، آیا واکنشی در این زمینه دارد و آیا با این ارزیابی که آمریکا این وقفه را ایجاد کرده، موافق است یا نه، گفت: اگر ایرانی‌ها می‌خواهند که تحریم‌های ورای برجام برداشته شوند، باید به نگرانی‌های ما ورای برجام رسیدگی کنند. اگر آن‌ها نمی‌خواهند از این مذاکرات برای حل دیگر مشکلات دوجانبه استفاده کنند، مطمئنیم که می‌توانیم به سرعت بر سر برجام به تفاهم برسیم و توافق را اجرا کنیم. این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

او در ادامه افزود: تمام کسانی که به طور مستقیم در این مذاکرات دخیل بوده‌اند می‌دانند که کدام یک از طرفین پیشنهادات سازنده بر روی میز گذاشته، می‌دانند که کدام یک از طرفین با حُسن نیت به مذاکره و تعامل پرداخته و می‌دانند که کدام یک از طرفین این کارها را نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا