اخبارتازه‌های سیاسی

اسلام‌آباد: تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش‌ خبرنگاران درباره حملات اخیر به افغانستان اظهار داشت: تروریست‌ها از خاک افغانستان بدون هیچ مجازاتی برای فعالیت‌ در داخل پاکستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: این اقدامات به تلاش‌های ما برای حفظ صلح و ثبات در امتداد مرز پاکستان و افغانستان آسیب می‌زند.

عاصم افتخار با اشاره به مرگ چند تن از نیروهای پاکستانی ادامه داد: متأسفانه عناصر تروریستی ممنوع‌الفعالیت در منطقه مرزی از جمله تحریک طالبان پاکستان به حملات به پاسگاه‌های مرزی پاکستان ادامه می‌دهند.

دیروز سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در ولایت خوست افغانستان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای مسلح پاکستان حملات هوایی و زمینی به ولایت‌های خوست و کنر انجام داده‌اند.

ظاهرا این حملات به تلافی کشته شدن هفت سرباز ارتش پاکستان در یک کمین جنگجویان طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز افغانستان در روز پنج شنبه انجام شده‌ است.

به گفته وی، نیروهای هوایی پاکستان در چهار روستا در شهر سپیره ولایت خوست حملات هوایی انجام داده‌اند.

شاهدان عینی نیز ادعا کرده‌اند که تعداد کشته‌ها و مجروحان این حمله به بیش از ۱۵ نفر می‌رسد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه دولت طالبان، سفیر پاکستان در کابل را به این وزارتخانه احضار کرده و خواستار توضیح در این باره شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تویتی از پاکستان خواسته است که «دیگر چنین اشتباهی» را تکرار نکند.

گفتنی است گروه بین المللی بحران، پاکستان را متهم به در اختیار گذاشتن پناهگاه‌ها، آموزش و حمایت از طالبان می‌کند و این گروه را متحد دیرینه پاکستان خوانده است.

دکمه بازگشت به بالا