اخباراهل سنت

ممانعت نهادهای امنیتی از برگزاری نماز تراویح در عیدگاه ایرانشهر

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه مسجد نور ایرانشهر در سخنانی از ممانعت نهادهای امنیتی برای برگزاری نماز تراویح در عیدگاه این شهر خبر داد و از آن انتقاد کرد.

امام جمعه مسجد نور ایرانشهر دیروز در خطبه نمازجمعه ۲۶ فروردین گفته است که دلیل برگزاری نماز تراویح در محل عیدگاه، جلوگیری از انتشار کرونا بوده است، چرا که کمبود فضای مسجد این شهر و فشردگی صف نمازگزاران، سبب افزایش کرونا می شود.

به گفته آقای ملازهی ممانعت کنندگان گفته اند که حق برگزاری نماز در عیدگاه را ندارند و فقط در ایام عید باید در مکان مذکور نماز برگزار کنند.

وی با انتقاد از این عملکرد تنگ نظرانه مسئولان، افزود: ما در این عیدگاه مشغول عبادت هستیم و هیچ گونه اجتماع سیاسی و … نداریم؛ پس کجای کار اشکال دارد؟!

امام جمعه مسجد نور ایرانشهر در ادامه گفت: برای عبادت در عیدگاه که مختص نماز است چه نیازی به مجوز است که مسئولان درخواست كرده اند باید برای نمازها، مجوز گرفته شود.

به گفته آقای ملازهی، این در حالیست که قبلا هم در این باره به مسئولان ذى ربط نامه نوشته است، اما توجهی نشده است.

لازم به اشاره است که پیشتر شبکه کلمه از تخریب زیربنای عیدگاه مسجد جامع اهل سنت ایرانشهر توسط شورای تامین، فرمانداری و شهرداری خبر داده بود. تخریب این مکان مذهبی در حالی انجام گرفته است که قبلا ارگان‌های دولتی مجوز ساخت آن را صادر کرده بودند.

گفته می شود، مصطفی محامی نمایند ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه اهل تشیع زاهدان برای “تحت فشار قرار دادن اهل سنت ” از ادامه ساخت عیدگاه (مکان مذهبی اهل سنت برای برگزاری نماز) مسجد جامع ایرانشهر جلوگیری کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا