اخبارتازه‌های سیاسی

انفجار در پایگاه های شبه نظامیان حشدالشعبی در غرب موصل و روایت های مختلف درباره این رویداد

شبکه کلمه / منابع عراقی بامداد شنبه گزارش دادند که پایگاه های شبه نظامیان حشدالشعبی در منطقه «زمار» واقع در غرب موصل و نزدیکی اربیل، هدف حمله قرار گرفته اند؛ همچنین منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در منطقه مذکور خبر دادند.

در همین راستا، سازمان مبارزه با تروریسم اربیل نیز ضمن تایید خبر، اعلام کرده است که پایگاه های حشدالشعبی در غرب موصل به وسیله پهپاد هدف گرفته شدند.

به گفته یکی از رسانه های نزدیک به شبه نظامیان جمهوری اسلامی در عراق، «یک پهپاد ناشناس مقر تیپ ۷۸ حشد الشعبی در منطقه سنجار در غرب موصل را بمباران کرد و این حادثه منجر به مجروح شدن جانشین فرمانده این تیپ شد».

همزمان «بغداد الیوم» مدعی است که این حمله را پهپادهای ترکیه ای انجام داده اند و دو نقطه هنگ ۷۸ و نیز تیپ سوم الحشد الشعبی را مورد هدف قرار دادند.

گفته می شود، این حمله پهپادی ساعاتی پس از سفر روز جمعه «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به آنکارا و دیدارش با مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان صورت گرفته است.

از دیگر سو، برخی گزارش ها حاکی است که همزمان با بمباران هوایی نقاط امنیتی، یک هواپیمای K۲C آمریکا در این منطقه حضور داشت.

در پیوند با این خبر، گروه شبه نظامی النجباء نیز از حمله هوایی جدید به مقرهای الحشد الشعبی در روستاهای استان نینوا خبر داد.

این گزارش ها در حالیست که خبرگزاری عراقی واع، مرکز رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای خبر منتشر شده درباره حمله پهپادهای ناشناس به مواضع حشد الشعبی در اربیل را تکذیب کرد.

بنا بر ادعای این رسانه، این حادثه حمله نبود، بلکه ناشی از انفجار یک خمپاره منور ۶۰ میلی متری است که به زخمی شدن یکی از نیروها منجر شد.

این بیانیه گفته است که طرف‌های متخصص تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا