اخبارتازه‌های سیاسی

نصب دوربین‌های نظارتی آژانس در نطنز

به دنبال اظهارنظر اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در انتقال تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ از تأسیسات کرج به نطنز، این نهاد بین‌المللی از نصب دوربین‌های نظارتی خود در نطنز خبر داد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر دادند که این نهاد در تاسیسات ایران در نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرد.

با این وجود ایران اعلام کرده که آژانس بین الملی انرژی اتمی هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه این دوربین ندارد و تا وقتی ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۷ فروردین اعلام کرد: ایران تمام دستگاه‌های ساخت قطعات سانتریفوژ خود را از کارگاه مربوطه در کرج به سایتی بزرگ‌تر در نظنز منتقل کرده است.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که ایران تنها شش هفته پیش از این، از راه‌اندازی سایت دیگری در اصفهان برای ساخت همین قطعات خبر داده بود.

شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران (تِسا) واقع در کرج اوایل تیرماه پارسال هدف حمله پهپادی قرار گرفت که ایران آن را به اسرائيل نسبت داد.

رسانه‌های ایران پیشتر گزارش داده بودند که تاسیسات تِسا در کرج با طراحی و تولید ماشین‌‌های سانتریفوژ نسل جدید که با سرعت بسیار بالاتری غنی‌سازی اورانیوم را انجام می‌دهند نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد.

دکمه بازگشت به بالا