اخبارتازه‌های سیاسی

بیروت: متعهد به پرهیز از هر گونه بی‌احترامی لفظی و عملی علیه ریاض و متحدانش هستیم

به گزارش خبرگزاری لبنانی النشره،‌ «بسام مولوی»، وزیر کشور لبنان در دیدار با «ولید البخاری»، سفیر عربستان در بیروت تاکید کرد که لبنان و لبنانی‌ها باید به وجدان خود، منافع کشور، هویت عربی و امنیت جوامع برادر و عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متعهد و پایبند باشند.

ولید البخاری روز پنج شنبه گذشته به دنبال حل بحران دیپلماتیک عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با لبنان، به بیروت بازگشت.

وزیر کشور لبنان در ادامه گفت:‌«عربستان همه آنچه را که برادر بزرگ‌تر می‌تواند به برادر کوچکتر عطا کند، به لبنان داد و ما از آقای البخاری به دلیل بازگشت به این خانه تقدیر می‌کنیم و متعهد هستیم که از هرگونه آزار و بی‌احترامی لفظی و عملی علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس خودداری کنیم. ما بر اساس اعتقادمان به ضرورت ثبات در لبنان و امنیت کشورهای عربی اقدام می‌کنیم».

وزیر کشور لبنان افزود: «من همیشه شاهد تلاش‌های سفیر عربستان برای موفقیت در برگزاری انتخابات بوده‌ام. او مشتاق انتخابات است و بیمی نسبت به آزادی و دموکراسی در لبنان ندارد».

گفتنی است، عربستان آبان ماه گذشته در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

دکمه بازگشت به بالا