اخباراقتصادی

یک مقام مسئول: مافیا اجازه کاهشی شدن قیمت‌ گوشت را نمی‌دهند

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه با مازاد و انباشتگی دام زنده مواجهیم؛ ولی واردات گوشت انجام می‌شود، گفته: مافیای گوشت اجازه نمی دهند قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش یابد که واردات ادامه داشته باشد.

افشین صدر دادرس اظهار کرد: با مازاد و انباشتگی دام مواجهیم. صادرات هم ممنوع است. مصرف گوشت هم کاهش پیدا کرده و واردات گوشت انجام می‌شود. همه این موارد باعث کاهش قیمت دام زنده شده است؛ ولی قیمت گوشت روند صعودی خود را حفظ کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزود: سوال ما از مسئولان مربوطه در کشور این است که چرا وقتی مازاد دام در کشور داریم و دام روی دست دامداران مانده، این دام ها را از دامداران خریداری نمی کنند که هم  تولیدکنندگان ضرر نکنند و هم مردم گوشت را کیلویی ۲۴۰هزارتومان نخرند؟ چرا با وجود انباشت دام در داخل واردات گوشت متوقف نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه گوشت گرم باید با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: مافیای گوشت نمی‌گذارند قیمت گوشت پایین بیاید تا بتوانند به واردات ادامه دهند و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می رود.

پیش از اظهارات آقای صدر دادرس در مورد مافیای گوشت، رییس انجمن صنفی گاوداران گفته بود: مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت در بازار و همچنین صادرات را نمی‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا