اخباراهل سنت

مسدود شدن حساب‌های بانکی یک حوزه علمیه اهل سنت در شهرستان سرباز

حساب های بانکی حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون شهرستان سرباز مسدود و اموال آن توسط نهادهای دولتی ضبط شده است.

مولانا عبدالله ملازهی مدیریت این حوزه علمیه از بسته شدن حساب های بانکی و ضبط اموال آن توسط یک نهاد دولتی از رمضان سال گذشته تاکنون خبر داد.

او با انتشار اطلاعیه ای گفت: پس از بسته شدن حساب های بانکی و پیگیری های لازم، ابتدا برای شناسایی عامل این کار ما را سردرگم نمودند، اما پس از مدتی مشخص شد که این کار زیر سر یکی از نهادهای دولتی است.

مدیریت حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون در ادامه گفت: ما برای روشن شدن ابعاد موضوع با واسطه و بدون واسطه به نهاد مربوطه مراجعه نمودیم و در آنجا با اتهام «عدم تعامل و همکاری» روبرو شدیم.

آقای ملازهی افزود: باید به صراحت عرض نمود که ما تعامل در چهارچوب قانون را امری ضروری می‌پنداریم و تاکنون بطور کامل به آن پایبند بوده و هستیم. ما تاکنون در کلیه جلساتی که از ما دعوت به عمل آورده‌ شده شرکت کرده و به خواسته‌های آن‌ها در حیطه‌ی قانون، عمل نموده‌ایم. براستی این‌که آنها چه نوع تعاملی فراتر از این را از ما انتظار دارند، برای ما «امری مبهم» است.

مدیریت حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون اظهار کرد: متاسفانه پس از یک سال تلاش ما و وعده‌های مسؤلین نهاد مربوطه برای رفع مسدودیت حساب حوزه، هیچ اقدامی صورت نگرفته و خلاف وعده‌ی این نهاد بر خلاف شأن و جایگاهش، دیگر امید ما را به یأس مبدل ساخته است.

دکمه بازگشت به بالا