اخبارتازه‌های سیاسی

توصیه یک سناتور دموکرات به دولت آمریکا برای لغو بخشی از تحریم‌های سپاه و توافق با ایران

یک سناتور دموکرات بنام کریس مورفی با توصیه به دولت جو بایدن، برای دستیابی به توافق با ایران، در مورد لغو تحریم سپاه گفت: اگر این مساله مانعی برای رسیدن به توافق است، باید آن را رفع کرد.

به گزارش ام ان اس بی سی، آقای مورفی در مصاحبه ای با این شبکه در مورد مذاکرات رفع تحریم های ایران اظهار داشت: اگر ما با ایران به توافقی دست نیابیم، با تهدید بزرگی روبرو هستیم.

وی افزود: ایران در آستانه دست یافتن به سلاح هسته ای است و تنها چند هفته تا دست یافتن به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد.

کریس مورفی ادامه داد: این وضعیت همچنین موجب مسابقه تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه با تلاش دیگر کشورها مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه برای دست یافتن به سلاح هسته ای می شود که فاجعه ای برای دولت آمریکا خواهد بود.

این سناتور دموکرات در مورد خروج سپاه از لیست تحریم‌های گروه‌های تروریستی گفت: تاثیر واقعی قراردادن آنها در این فهرست بی اهمیت و ناچیز است. ما در واقع ده ها عنوان تحریمی دیگر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم که همچنان باقی خواهد ماند.

دیروز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که «آیا سپاه پاسداران ایران، یک گروه تروریستی محسوب می‌شود؟» گفت: بله، درست است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سپاه پاسداران همچنان قرار است گروه تروریستی باقی بماند؟» عنوان کرد: من وارد این جزئیات که در کجای مذاکرات قرار داریم، نمی‌شوم. تنها می‌گویم که من چندان به حصول نتیجه در مذاکرات خوش‌بین نیستم.

پیش ازین ۱۲ نماینده دموکرات با حذف نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی هشدار دادند که ممکن است به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رای منفی بدهند.

همچنین ۸۰ تن از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به بلینکن حذف احتمالی سپاه از فهرست تروریستی را “بی‌شرمانه” خواندند و در نامه‌ای به وزیر خارجه، آنتونی بلینکن نسبت به حذف احتمالی سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی هشدار دادند.

دکمه بازگشت به بالا