اخبارتازه‌های سیاسی

انتشار جزییاتی از هویت ضارب ۳ روحانی در مشهد

روز گذشته فردی با سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن رضوی، یکی از آنها را کشت و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها وخیم است.

این ضارب افغانستانی، فردی ۲۱ ساله، به نام «عبداللطیف مرادی» ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است.

او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

امروز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ضمن محکومیت حمله در صحن رضوی مشهد گفته، هوشیار باشیم تا این قبیل جنایت‌ها خدشه‌ای به برادری بین ملت‌ها وارد نکند.

او اظهار کرد: باید هوشیار باشیم تا دشمنان این کشور و فرصت طلبان نتوانند از این قبیل جنایات برای برهم زدن دوستی و برادری بین ملت ها سوءاستفاده کنند.

قالیباف با اشاره به جنگ ایران و عراق و همچنین استخدام نیروهای افغان برای دفاع از حکومت بشار اسد در سوریه افزود: بسیاری از برادران افغانستانی ما در راه دفاع از همین کشور در میدان های جنگ حضور پیدا کردند، جنگیدند، دفاع کردند، به شهادت رسیدند و مجروح شدند. در جبهه (سوریه) نیز حضور یافتند و سینه سپر کردند.

همچنین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دستور به وزارت اطلاعات خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد و نوشت که این حمله قطعا «به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تاثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است».

گفتنی است، دو روز پیش از حمله به سه روحانی در مشهد، دو طلبه اهل سنت در محله چای بوئین‌شهر گنبدکاووس در استان گلستان کشته شدند و محمود علیفر، فرمانده انتظامی این شهرستان کشته شدن این دو طلبه با سلاح گرم را تایید کرد.

بر خلاف حادثه صحن رضوی مشهد، مقامات جمهوری اسلامی در مورد قتل این دو روحانی اهل سنت هیچ اظهار نظری نکردند و خبری از محکومیت‌ها و پیگیری‌های گسترده نیز نبود.

دکمه بازگشت به بالا