اخبارورزشی

رئیس فیفا: ایران از جام جهانی حذف نخواهد شد!

پس از آنکه حکوت از حضور زنان در ورزشگاه مشهد برای تماشای بازی میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان جلوگیری کرد، فیفا با درخواست‌هایی مبنی بر تحریم ایران و حتی اخراج تیم ملی از جام جهانی قطر مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، این هفته ۲۰۰۰ زن که بلیت بازی مقدماتی جام جهانی تیم ملی مقابل لبنان را خریداری کرده بودند، نتوانستند وارد ورزشگاه شوند؛ حتی به صورت این زنان، اسپری فلفل از فاصله نزدیک پاشیده شد.

گروه متحد برای نوید متشکل از ورزشکاران و فعالان تبعیدی ایرانی که پس از اعدام نوید افکاری قهرمان کشتی در سپتامبر ۲۰۲۰ تشکیل شد، اعلام کرده که ایران تا زمانی که موضع خود را تغییر ندهد باید از فوتبال بین‌المللی محروم شود.

با این حال میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ایران در دیدار با جیانی اینفانتینو رییس فیفا برای حضورش در رأس مدیریت فدراسیون با تبریک مواجه شد و سؤالی در مورد شایعه محرومیت ایران از حضور جام جهانی پرسید که اینفانتینو اعلام کرد این مسائل شایعه است.

پیش ازین این مرداد سراجی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پی انتشار تصاویر پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنان در توییتر خود نوشت: اخبار نگران‌کننده‌ای از تصمیمات فیفا و ای‌اف‌سی به گوش می‌رسد. قبلا هم تاکید کرده بودم آنهایی که در وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال مسیری را طراحی کردید که اتفاقات تلخ مشهد در آن رخ داد، امروز پاسخگوی تصمیمات خود باشند.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که زمستان آینده برگزار می‌شود با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا هم‌گروه شد.

دکمه بازگشت به بالا