اخبارورزشی

رئیس جمهوری دستور پیگیری حوادث مشهد را صادر کرد

خبرها از مشهد حاکی از استفاده ماموران انتظامی از اسپری فلفل در تلاش برای متفرق کردن زنانی است که حتی پس از خرید بلیت، برای تماشای بازی تیم‌های فوتبال ایران و لبنان پشت در ورزشگاه مشهد با مانع روبه‌رو شدند.

حالا علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در توییتر خود نوشت: امروز در جلسه هیئت دولت، حاشیه‌های تلخ مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با لبنان، مورد اعتراض اعضای دولت قرار گرفت. با دستور رئیس‌جمهور، وزیر کشور مسئول پیگیری و ارائه گزارش شد.

عصر روز سه‌شنبه، ۹ فروردین، تعداد زیادی از زنان که از طریق وب‌سایت فدراسیون فوتبال به طور قانونی اقدام به خرید بلیت برای تماشای این بازی کرده بودند، اجازه ورود به ورزشگاه را نیافتند و در اعتراض به این موضوع، به تجمع و سر دادن شعار در بیرون از ورزشگاه «امام رضا» در مشهد پرداختند.

تصاویر تازه‌ای که خبرگزاری‌های ایران از جمله ایسنا منتشر کرده‌اند و نیز ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد ماموران برای پراکنده کردن زنان که در میان آنان تعدادی دختر خردسال نیز هست به اسپری فلفل متوسل شده‌اند.

این اقدام موجی از خشم در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و حتی شماری از نمایندگان پیشین و فعلی مجلس شورای اسلامی و کاربران حزب‌الله نیز به آن اعتراض کرده‌اند.

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس، در توییتی نوشت: «مایه سرشکستگی برای جمهوری اسلامی است که ابتدا بلیت بازی ایران و لبنان در مشهد را به بانوان می‌فروشند و بعد، از ورود آن‌ها جلوگیری و برخی را با گاز فلفل پذیرایی می‌کنند. به‌ جای سرزنش طالبان در موضوع رفتار با زنان، رفتار آن‌ها را تقلید می‌کنیم.»

آذری جهرمی نیز در توییتر نوشت: اینکه به بهانه «احتمال» رخداد گناه، از ورود دختران به ورزشگاه جلوگیری و به صورتشان اسپری فلفل پاشیده شود، با عقل و موازین شرعی همخوانی ندارد.

کاربران فضای مجازی در عین حال از تصمیم وزارت ورزش برای انجام این بازی در شهری مذهبی چون مشهد انتقاد کرده‌اند، اما نوشته‌اند که این اتفاق «نقشه» جمهوری اسلامی برای فریب‌ دادن فیفا مبنی بر ورود آزادانه زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال را نقش بر آب خواهد کرد.

کاربران بسیاری پس از بازی دیشب، از فیفا خواسته‌اند که مماشات با فدراسیون فوتبال ایران را کنار گذاشته و دست به محرومیت فوتبال ایران از بازی‌های بین‌المللی به دلیل «ساختار زن‌ستیز» جمهوری اسلامی بزند.

به تازگی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات و حواشی پیش آمده در مسابقه تیم‌های ملی ایران و لبنان مدعی شده است که هیچ کدام از مسئولین فدراسیون فوتبال از بانوان علاقمند به فوتبال جهت خرید بلیط تماشای این مسابقه در شهر مشهد دعوت به عمل نیاورده و حتی تلاش‌هایی که جهت حضور بانوان در ورزشگاه صورت گرفت با هدف ارائه بلیت رایگان و مشروط بر فراهم سازی شرایط و زیرساخت‌های مناسب بود که محقق نشد.

دکمه بازگشت به بالا