اخباراهل سنت

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

چهارشنبه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته بدین قرار است:

۱-مولانا فضل الرحمان کوهی، امام جمعه پشامگ سرباز با پایان ایام مرخصی یک هفتگی به زندان مشهد بازگشت.

۲- مولانا عبدالحمید به عدم اجازه ساخت مدرسه دینی تخریب شده ی عظیم آباد سیستان توسط جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

۳- دومین عمل جراحی بر روی “جاوید ساسولی” فرزند عبدالغفور شهروند بلوچ زخمی شده با تیراندازی یک سرباز وظیفه پاسگاه ماککی شهرستان هیرمند انجام شد.

۴-یک شهروند بلوچ بنام “ابراهیم شه بخش” فرزند خدامراد اهل روستای شورچه از توابع بخش کورین و سرجنگل شهرستان زاهدان توسط نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان بازداشت شد.

۵-یک سوختبر بلوچ بنام “علی نوتازهی آهورانی” ۲۵ ساله فرزند عبدالحق بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی پاکستان در نقطه صفر مرزی عَبدُویی شهرستان راسک کشته شد.

۶- بی تفاوتی شیلات و فرمانداری جاسک به تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری و دریابانی به دلیل ادامه صید ترال، گلایه صیادان بلوچ را به همراه داشته است.

۷- نیروهای نظامی به شهر بمپور یورش برده و یک شهروند بلوچ بنام “میلاد یادگاری” فرزند منوچهر از طایفه شُهلِی‌بُر را در حالی که خواب بوده کشته اند.
گفته می‌شود ماموران نظامی بدون حکم قضایی به منزل این شهروند بلوچ یورش برده و با تیراندازی مستقیم در حالی که وی خواب بوده او را کشته اند، همچنین گزارش شده است که یک شهروند بلوچ دیگر بنام “فرشاد شه بخش” فرزند سلیمان اهل زاهدان با تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران در چشمه زیارت زاهدان کشته شده است.

۸- باوجود وعده‌های مکرر مسئولین نسبت به رفع مشکل آب شرب مردم دهستان جکیگور اهالی این دهستان اما همچنان از معضل نبود آب شرب بهداشتی رنج می‌برند.
۹- مریم کریمی ایرندگان، استاد برجسته سوزن‌دوزی بلوچی بر اثر کهولت سن درگذشت.

۱۰- مردم شهرستان سیب سوران، در مراسمی با حضور نمایندگان ادوار مجلس از ۷۳ نفر قبولی کنکور این شهرستان تجلیل کردند.

۱۱- “عمران شمس آسکانی” ۲۴ ساله فرزند ولی محمد اهل شهر پیشین از توابع شهرستان راسک که سه ماه پیش بازداشت شده است همچنان در زندان چابهار در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

۱۲- ، شانزدهمین مجمع عمومی سازمان «ملت‌ها و اقلیت‌های غیررسمی» (UNPO)، در شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا