اخبارتازه‌های سیاسی

امارات: برای ساختن پل‌ها هم با دوستان و هم با دشمنان تماس می‌گیریم

امارات میگوید، در پی یافتن روشی برای همکاری مؤثر با ایران و برقراری نظام ضامن ثبات و شکوفایی در کل منطقه است.

«انور قرقاش»، مشار سیاسی امارات، در افتتاحیه اجلاس جهانی دولت در دبی اظهار کرد: تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری کابردی با ایران و اطمینان از وجود برنامه ای برای ثبات و رفاه در منطقه است که شامل ایران و سایرین می شود. او گفت: ما برای ساختن پل ها، با دوستان و همچنین دشمنان تماس می گیریم.

مشار سیاسی ریاست امارات با اشاره به نشست النقب با حضور وزرای خارجه اسرائیل و امریکا و امارات و مراکش و بحرین و مصر و اظهارات وزیر خارجه اسرائیل که هدف این نشست را تشکیل پیمانی در برابر ایران دانست، گفت: «خاورمیانه فقط ایران و اسرائیل نیست».

وزیر خارجه اسبق امارات گفت: تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری عملیاتی با ایران و اطمینان از وجود برنامه ای برای ثبات و رفاه در منطقه است که شامل ایران و سایرین می شود. عنصر مهم دیگر این است که انرژی به عنوان یکی از اجزای اصلی مسائل خاورمیانه در حال بازگشت است.

انور قرقاش اضافه کرد: «نیازمند بستن صفحه گذشته و بازکردن صفحه تازه‌ای هستیم که این هدف با هماهنگی و تماس با دوستان و دشمنان ممکن می‌شود و اینکه مطمئن باشیم این پل‌ها وصل شده است».

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی پیش‌تر با اشاره به موانع موجود در احیای برجام گفته بود که تحریم بیشتر ایران راه حل نیست. او بر این نکته تاکید دارد که امارات متحده عربی در حال اعتمادسازی و تنش‌زدایی با ایران است. قرقاش سال گذشته میزبان علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.

او همچنین در اوایل این ماه گفت که امارات نقش مهمی در گفتگو برای حل بحران‌ها در جهان عرب خواهد داشت و سفر اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را نمونه‌ای از دیپلماسی هوشمندانه عنوان کرد.

دکمه بازگشت به بالا