اخبارتازه‌های سیاسی

تحرکات مشکوک سپاه قدس؛ آموزش استفاده از پهپاد توسط سپاه تروریستی قدس ایران برای شبه نظامیان در سوریه

شبکه کلمه/ روزنامه “النهار” لبنان اخیرا در گزارشی فاش ساخته که سپاه تروریستی قدس ایران اقدام به استفاده از پهپاد برای شبه نظامیان در سوریه کرده است.

 در گزارش این روزنامه آمده است که شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه از روز شنبه به ‌صورت ناگهانی آموزشهای استفاده از پهپاد را در دیرالزور آغاز کردند؛ این اقدام رژیم ایران پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و جابه‌جایی بسیاری از شبه‌نظامیان بین دیرالزور و رقه، و هم‌چنین، اعزام نیروهای تقویتی به برخی محورها که قبلاً نیروهای وابسته به روسیه در آنها مستقر بودند، صورت می‌گیرد.

 روزنامه النهار در گزارش خود تاکید نموده که نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست سازمانهای تروریستی آمریکاست، پشت این طرح و برنامه است.

این خبر در حالیست که پیشترروزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارش تحلیلی نوشته بود: ایران با سوء استفاده از خلاهای موجود در نظام بین‌المللی کنترل صادرات به انتقال پهپاد برای گروه‌های نیابتی جهت اجرای سیاست‌های منطقه‌ای خود اقدام می‌کند.

این روزنامه به نقل از مقامات نظامی غربی تصريح كرد که نظام تهران از طریق واسطه‌ها و با بهره از شکاف‌های موجود در سیستم کنترل صادرات، تکنولوژی ساخت پهپاد را در اختیار شبه‌نظامیان وابسته به خود در سوریه، یمن، لبنان و غزه قرار داده است.

کارشناسان نظامی معتقدند که هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به «پهپاد» به مهمترین سلاح عملیات‌های برون مرزی سپاه قدس تبدیل شده است.

به گفته این کارشناسان اغلب مواد اولیه برای ساخت پهپاد به‌طور قاچاق به ایران وارد می‌شود و سپس به سوریه و عراق ارسال شده و در آن‌جا پهپادها مونتاژ و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکمه بازگشت به بالا