اخبارتازه‌های سیاسی

قلب تپنده اقتصاد چین قرنطینه کرونایی شد!

بخش شرقی شانگهای، قلب تپنده اقتصاد چین با ۲۶ میلیون جمعیت برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از دوشنبه ۲۸ مارس قرنطینه شد. این برنامه، بزرگ‌ترین قرنطینه کرونایی در جهان در دو سال گذشته به شمار می‌رود.

شانگهای در جریان موج پیشین شیوع کرونا به‌شکل کامل قرنطینه نشده بود. قرار است فعالیت‌ها در این شهر بندری در دو مرحله اجرا شود.

لازم به ذکر است، اولین موارد از ابتلای انسان به ویروس کرونا در ووهان چین اتفاق افتاد؛ اما مقامات چینی برای هفته‌ها این موضوع را پنهان کردند.

فنگ بن جزو معدود شهروند خبرنگاران ووهان بود که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا جرات به چالش کشیدن روایت حکومت چین را داشت؛ او در ویدیوهایی که درسایت‌های مجازی خارج از چین پخش می‌شد نشان می‌داد که چگونه بیماری مرموز جان صدها شهروند ووهان را گرفته اما خبری از آن در رسانه‌های چین نیست.

بعدا خبر ناپدید شدن آقای بن تیتر اول رسانه‌ها شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در ۲۷ دی ماه دولت چین در پکن جلسه‌ای تلفنی و اضطراری با مسئولان بهداشتی برگزار کرد. ماه‌ها بعد صورت‌جلسه این گفتگو به خبرگزاری آسوشیتد پرس رسید.

در این جلسه کارشناسان بهداشتی هشدار می‌دهند شیوع بیماری از انسان به انسان امکان پذیر است. آنها از دولت چین می‌خواهند برای ویروسی همه گیر آماده شود. اما مشاور بهداشتی دولت همان شب در تلویزیون دولتی گفت مدرکی نیست که نشان دهد ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود و احتمال آن پایین است.

سازمان بهداشت جهانی در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی و متخصان محلی دارد. سازمان بهداشت جهانی هم از قول چین گفت ویروس از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. دونالد ترامپ پس از شیوع ویروس این سازمان را به همدستی با دولت چین متهم کرد و کمک سالانه آمریکا به این سازمان را قطع کرد.

دکمه بازگشت به بالا