اخبارتازه‌های سیاسی

 تلاش بیروت برای نزدیکی با کشورهای عربی؛ استقبال ریاض و کویت از اظهارات میقاتی، نخست وزیر لبنان

شبکه کلمه/ ریاض با انتشار بیانیه ای از سخنان نخست وزیر لبنان درخصوص پایبندی دولت وی برای بهبود روابط میان لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و بازگرداندن این روابط به حالت عادی آن استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است ما از نکات مثبت مندرج در اظهارات نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این امر به احیای نقش و موقعیت عربی و بین المللی لبنان کمک کند.

ریاض در بیانیه مذکور ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح در لبنان برقرار شود و ملت لبنان از ثبات، امنیت، رشد و شکوفایی بهره مند شوند.

همزمان با این واکنش ریاض، وزارت خارجه کویت نیز گفته که از بیانیه آقای میقاتی درخصوص تعهد لبنان به انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن روابطش با کشورهای عضو شورای همکاری استقبال می کند.

این واکنش ها در حالیست که «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، با انتشار بیانیه‌ای بر ضرورت توقف همه فعالیت‌های سیاسی و نظامی و امنیتی و رسانه‌ای در لبنان که به حاکمیت عربستان و کشورهای شورای همکاری و امنیت و ثبات این کشورها آسیب بزند تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورش متعهد است که اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری‌ها با عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری را انجام دهد، تصریح کرد، بیروت به همه تصمیمات اتحادیه عرب و قطع‌نامه‌های بین‌المللی به صورت جدی و عملی پایبند است.

به گفته وی، هدف از این همه تضمین مسالمت اجتماعی و ثبات ملی در لبنان و تحکیم یکپارچگی این کشور است.

آقای میقاتی همچنین تأکید کرد که لبنان به همه مفاد ابتکار عمل کویت برای احیای روابط لبنان با کشورهای شورای همکاری پایبند است واز همه توان خود برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری و افزایش نظارت بر مرزها استفاده می‌کند.

وی افزود که دولت لبنان برای جلوگیری از به کارگیری کانال‌های مالی و بانکی این کشور برای هرگونه مبادله مالی که به امنیت عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری آسیب بزند و نیز تحویل افراد تحت پیگرد در عربستان همکاری می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا