اخبارتازه‌های سیاسی

مخالفت اعضای جمهوری‌خواه نسبت به احتمال حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی

مخالفت اعضای جمهوری‌خواه نسبت به احتمال حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی

شبکه کلمه/ اعضای جمهوری‌خواه سنا پس از نشست با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نسبت به احتمال حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی هشدار دادند و با آن مخالفت کردند.

 در همین حال اسکات فرانکلین، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران حامی اصلی تروریسم در جهان امروز است، گفت: من و همکارانم از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، می‌خواهیم که تحت هیچ شرایطی سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف نشود.

 از دیگرسو، سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، مخالفت خود را با احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» اعلام کرد . وی همچنین نسبت به «امتیازاتی» که واشینگتن برای «تسکین» تهران در میز مذاکرات در نظر گرفته ابراز «وحشت» کرد.

 همزمان بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی آمریکا تصریح کرد: «می‌دانم که مذاکرات ممکن است به جایی برسد که برخی از ما نپسندیم. بنابراین نمی‌خواهم خط قرمزی تعریف کنم اما سپاه پاسداران باید در فهرست گروه‌های تروریستی باقی بماند.»

 گفتنی است که پیشتر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، احتمال حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا را موضوعی «تحت بررسی» خوانده بود.

دکمه بازگشت به بالا