اخبارتازه‌های سیاسی

توضیح سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره قتل ۴ سرباز

روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره قتل ۴ نفر توسط یکی از سربازان یک پادگان‌ در نیروی دریایی سپاه بوشهر، تاکید کرد: شایعه‌ی انگیزه قتل بدلیل نرفتن به مرخصی کذب است و قبل از اخذ اظهارات متهم، هیچ ادعایی صحت ندارد.

پیش ازین خبرگزاری مهر، اجازه ندادن برای رفتن به مرخصی را دلیل اقدام این سرباز عنوان کرده بود.

روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح در رابطه با جزئیات این حادثه گفت: بازپرس دادسرای نظامی به همراه دادستان نظامی استان در محل حضور پیدا کرده و دستورات اولیه به تیم پزشکی قانونی و تشخیص هویت صادر شد.

طبق اعلام روابط عمومی این سازمان، در این حادثه یکی از سربازان، با اسلحه اقدام به تیراندازی به سمت چهار همخدمتی خود کرده و متواری می شود. متهم پس از تیراندازی در خارج از پادگان، یکی از مردم محلی را به گروگان می گیرد که با اقدامات انجام شده فرد گروگان آزاد می شود، اما متهم متواری می‌گردد.

روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جزئیات دستگیری متهم گفت: در ادامه با دستور بازپرس، اقدامات فنی و استفاده از نیروهای متخصص و بالگرد کل منطقه تحت نظر قرار گرفت که در نهایت، متهم دستگیر شد.

در سال ۹۶ نیز خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که یک سرباز وظیفه در پادگان آبیک قزوین روز دوشنبه ۲۶ تیرماه به سوی هم‌خدمتی‌های خود شلیک کرد و سه نفر از آنها را کشت.

آنزمان نیز دلیل تیراندازی اوً «نارضایتی از نگرفتن مرخصی و یا موافقت نشدن با انتقالش» عنوان شده بود.

دکمه بازگشت به بالا